2010.11.10. 20:14| Szerző: Levy

Viszlát Diákhitel! 2004-ben végeztem a fősulin, most 2010-et írunk. Egyszerű matematika: 6 évig nyögtem a DH törlesztését, de ennek a mai nappal végre vége.

Sajnos arra már nem emlékszem, hogy mennyit vettem fel összesen, de nem az egész főiskolai időszakom alatt volt hitelfolyósítás, hanem kb. 2,5 évig. Ha saccolni kellene, akkor  750.000 Ft-ot mondanék, de meglehet, hogy ennél kevesebb volt. Mindegy. A lényeg, hogy most - 5-6 évnyi törleszt(get)és után - egy összegben 534.099,- Ft-tól szabadultam meg és egyúttal havi 20.000 Ft kötelező kiadástól.

Igen, bárki picit is átgondolja, rájön, hogy mennyire egy szar dolog a hitel. Éves 8,5%-os kamat (most éppen), ami a személyi hitelekhez képest lópikula, ámde év végén a kamatot tőkésítik, ami a jövő évre nézve elborzaszt minden hitelt igénylőt. Azt is aki felvenni készül, azt is aki már belekerült a mókuskerékbe.

Azzal kapcsolatban, hogy érdemes-e felvenni, egyből azt mondanám, hogy NEM. Miért? Azért mert én a főiskolai éveim alatt igazából semmi tanuláshoz köthető dologhoz nem használtam fel, hacsak a TK-s ('tantóképzős) bulik nem kapcsolódnak szervesen az oktatáshoz. Ugyanakkor annak, aki olyan képzésbe kerül bele a felsőoktatásban, ami igencsak költséges, és nincsenek gazdag szülei, viszont minden vágya, hogy diplomás atyaúristen legyen, annak bizony lehet, hogy érdemes elgondolkodnia rajta. Talán megcsíp ezáltal egy zsíros állást, ami meghozza neki azt az anyagi jólétet, amiből a törlesztést könnyedén megoldja.

Kicsit talán idilli a kép, hogy ez mind meg is valósulhat, de így kevésbé elhamarkodottan a kategórikus NEM-et egy biztosabb TALÁN-ra módosítanám. Ezt döntse el mindenki magában.

Ha most nem fizettem volna be egy összegben, akkor még hozzávetőlegesen 4 éven keresztül havi 20.000 Ft befizetése esetén jutottam volna el odáig, hogy a tartozásom megszűnjön. 20.000(Ft)*12(hó)*4(év)= 960.000 Ft befizetése után nulláztam volna. Azért az mégsem 530.000 Ft...

Igen, volt ennyi pénzem, de hangsúlyozom, hogy csak volt. Ha ennél több lett volna, akkor már hamarabb kifizettem volna. Igazából ez annak köszönhető, hogy anno a Kék Propellertől leépítettek. A tőlük kapott végkielégítés, és némi spórolás segítségével jöhetett létre a korszak lezárása. Ezért most hálás vagyok, hogy kirúgtak, mert egyébként esélyem sem lenne a hiteltől megszabadulni még egy jó darabig.

És ha belegondolok, hogy egy másodperc alatt megszabadultam több, mint fél millió forinttól... egyáltalán nem bánkódom. Sőt, boldog vagyok, mert ennél jóval többet fogok megspórolni a jövőben.

 |   | Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://levy.blog.hu/api/trackback/id/tr352439344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása